تاتاری، س.، ملک نیا، ر.، رحیمیان، م. 1398. ارزیابی دورهها و ابزارهای آموزشی مختلف بر نگرش محیط زیستی روستاییان (مورد مطالعه: روستاهای شهرستان دوره چگنی)، محیط زیست طبیعی، منابع طبیعی ایران، (15-28) 1: 72.
حجازی، س.ی. عربی، ف. 1387. عوامل مؤثر در جلب مشارکت سازمانها غیردولتی در حفاظت از محیط زیست. محیط شناسی، 106-99: (47) 34.
جلالیان، ح. جاوید، ل.، جوان، ف.، قاسمیان، ز.، 1398. سنجش آگاهی روستاییان از کشاورزی پایدار در راستای حفظ اکوسیستم طبیعی (مورد مطالعه: سکونتگاه های روستایی حاشیه دریاچه زریوار)، علوم و تکنولوژی محیطزیست، (197-207) 16: 21.
رحمانپور، ش.، رمضانی، م. الف.، 1397. بررسی نقص آموزش محیطزیست جوامع محلی در عملکرد زیستمحیطی، مطالعات جامعه شناسی، (151-169) 41: 11.
سازمان حفاظت محیطزیست (
طرح حفاظت از تالاب های ایران)، 1399. مفاهیم، چارچوبها و راهبردهای برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (CEPA). انتشارات سازمان حفاظت محیطزیست. 88 صفحه.
شانازی، ک.،
اعظمی، م.، 1396. اثرات تالاب زریوار مریوان بر معیشت پایدار خانوارهای روستایی، علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، (235-249) 13:2.
ضیایی، م.، امین بیدختی، ع.، قربانی، ف.، 1392. ارزیابی ظرفیت جامعه محلی برای توسعه ی پایدار گردشگری. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 88-59 :(24)8.
عسگریپور، الف.، امیری، م.ج.، رحیمی، س. 1399. بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی در دانش آموزان مقطع پیش دبستانی، علوم و تکنولوژی محیطزیست، (315-326) 4: 26.
مدبری، ه.، شکوهی، ع.، 1399. تعیین نیاز آبی زیست محیطی تالاب امیرکلایه براساس رویکرد جامعنگر با درنظرگرفتن تضاد بین استفاده از آب برای کشاورزی و حفظ تالاب، 305-282 (3): 16.
مولاییهشتجین، ن.، دادرس، ح.، 1392. تحلیل اهمیت اجتماعی و اقتصادی روستاهای حاشیه تالاب بندر انزلی. چشم انداز جغرافیایی در مطالعات انسانی، 16-1 :(25)8.
میرزاده، م.، 1392. تجزیه و تحلیل آماری با نرم افزار SPSS، انتشارات تایماز، 400 صفحه.
همتی، ز.، شبیری، م.، 1395. بررسی وضعیت آموزش محیطزیست در کشور ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان. فصلنامه انسان و محیطزیست (61-81)37.
Conference of the Parties (
COP Resolution XII.9), 2015. The Ramsar Convention’s Programme on communication, capacity building, education, participation and awareness (CEPA) 2016‐2024. 12
th Meeting of the Conference of the Parties at Punta del Este, Uruguay, through Resolution XII.9, 17p.
Hesselink F., Goldstein W., Kempen P.P., Garnett T., Dela J., 2007. Communication, Education and Public Awareness (CEPA).
IUCN Publication. 308p.
Horvat, K. P., 2008. Public awareness of wetlands and their conservation.
Acta geographica Slovenica, 48(1): 121–146.
Ibrahim I, Aminudin N, Young M. A, Yahya S. A. I., 2012. Education for wetlands: public perception in Malaysia.
Procedia - Social and Behavioral Sciences 42:159–165.
Lemons J.,
Victor R., Schaffer D., 2003. Conserving Biodiversity in Arid Regions: Best Practices in Developing Nations. Chapter 7: Participation of local communities in the management of wetlands in Magadiarea, Kenya.
Springer US publication. 497 pp.
Oliver D. M., Zheng Y., Naylor L. A., Murtagh M., Waldron S., Peng T., 2020. How does smallholder farming practice and environmental awareness vary across village communities in the karst terrain of southwest China?.
Agriculture, Ecosystems and Environment, 288: 106715.
Ramsar Convention., 2012. Water allocation and management. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands. 4th Edition, vol. 10, Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland, www.Ramsar.org.
Roy M. B., Roy R., Roy P. K., Mazumdar A., 2015. Education is a tool for conservation of East Kolkata Wetland in West Bengal: A case study.
Journal of Chemical and Pharmaceutical Research, 7(2):95-101.
Shrestha U., 2011. Community participation in wetland conservation in Nepal. Journal of
Agriculture and Environment, 12: 140-147.