شاهنوشی، ن.، دهقانیان، س. و دین قزلی، ف. 1385. بازاریابی محصولات کشاورزی و روستایی. پاندی، م. و تواری، د. مشهد انتشارات دانشگاه فردوسی. چاپ اول.
جزونقی، م.، دالمنپور، م. و کرمانی، م. 1391. عوامل موثر بر بازاریابی و فروش محصول زیتون استان زنجان. همایش ملی مدیریت سرمایه و استعدادهای کشاورزی در پرتو صنعت و تجارت استان زنجان، قابل دستیابی در:
http://www.civilica.com/Paper، آخرین دسترسی: 12 فروردین 1394.
خیری، ش. 1386. بررسی نیازهای آموزشی باغداران زیتون در زمینه بهسازی و توسعه باغهای زیتون روستای ویایه شهرستان رودبار. مجله اقتصاد جهاد (ترویج کشاورزی و توسعه روستایی)، 277: 129-140.
رضوانی، م.، صادقلو، ط.، سبکبار ،ح. و افتخاری، ع. 1392. تحلیل و تبیین عوامل مؤثر در شبکه فضایی بازاریابی شیر در نواحی روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده - استان زنجان). فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، 2(1): 1-28.
سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طارم. 1392. دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی. آمار تولید و سطح زیر کشت محصولات باغی در شهرستان طارم. قابل دستیابی در:
http://agrizanjan.ir، آخرین دسترسی: 20 اسفند 1392.
سالم، ج.، و نمازی، ع. 1386. نقش بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی استان یزد. فصلنامه روستا و توسعه، 1: 41-23.
صبوری، م.، فرجاله حسینی، ج.، چیذری، ا. و ایرانبخش، ع. 1385. بررسی و تحلیل دیدگاه کارشناسان و کشاورزان شهرستان گرمسار در خصوص نقش ترویج در بازاریابی محصول خربزه. مجله دانش نوین کشاورزی، 3: 65-76.
طوسی، ی.، حجازی، ی. و حسینی، م. 1388. بررسی و تحلیل نقش عوامل ترویجی- آموزشی بر پذیرش کشت زیتون توسط کشاورزان شهرستان مینودشت. سومین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، 11 و 12 اسفند 1388، مشهد.
عاقل، ح. و ذوقی، م. 1388. بررسی مهمترین موانع و مشکلات توسعه کشت کلزا درخراسان. مجله پژوهشهای زراعی ایران، 7: 505-514.
عبدپور دلال، ع. 1390. بررسی ساختار بازاریابی سیب زمینی و عوامل مؤثر بر آن در اردبیل. اولین همایش تخصصی توسعه کشاورزی استانهای شمال غرب کشور ، 18 و19 آبان 1390، دانشگاه پیام نور استان اردبیل، مشکین شهر.
کرمی، آ. و مردانی، ی. 1391. بررسی مسائل بازاریابی انگور شهرستان دنا. همایش ملی توسعه روستایی ، 14 و 15 شهریور 1391، دانشگاه گیلان، رشت.
کوچکی، م. و محمدی، س. 1391. نقش بازاریابی محصولات کشاورزی در توسعه روستایی مطالعه موردی: شهرستان دره شهر. چهارمین همایش علمی سراسری دانشجویی جغرافیا، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، تهران
مجاوریان، م.، رسولی، ف. و حسینی یکانی، ع. 1392. عوامل مؤثر بر انتخاب کانال فروش در بین تولیدکنندگان مرکبات مازندران. نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی، 27: 123-133.
مکوندی، ر. و عمانی، ا. 1392. بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی محصولات کشاورزی. اولین همایش ملی گیاهان دارویی و کشاورزی پایدار. ۱۸ مهر ۱۳۹۲، دانشگاه شهید مفتح، همدان.
مقدسی، ر.، اسدزاده، م. و کاظم نژاد، م. 1390. مطالعه حاشیه بازاریابی گوجه فرنگی در استان خوزستان. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 2: 43-54.
مهدی پور، ا.، صدرالاشرافی، و کرباسی، ع. 1384. بررسی بازاریابی محصول سیب زمینی در ایران، مجله علمی- پژوهشی علوم کشاورزی، 3: 121-130.
نجفی، ب. و فرجزاده، ز. 1389. بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس. مجله تعاون، (21) 1: 100-111.
یزدانی، س. و کیانی راد، ع. 1383. تدوین الگوی بیمه درآمدی محصولات کشاورزی (مطالعه موردی نخود دیم استان کرمانشاه). دومین همایش علمی بیمه کشاورزی، توسعه و امنیت سرمایه گذاری، 26 و 27 دی 1383، تهران.
Chalwe, s. 2011. Factors influencing bean producters choice of marketing channels in zambia. thesis .University of Zambia. Available at: valuechains.k-state.edu/Chalwe%20Sunga, Visited: 2011/08/05.
Getnet. K., Verbek, W. and Viaene, J. 2005. Modeling spatial price transmission in the grain markets of Ethiopia with an application of ARDL approach to white teff. Journal of Agricultural Economics. 33: 491-502.
Hine, S., Loureiro, M. and Meyer, S. 2001. Marketing Colorado Potatoes as a Value-Added Product: A Case Stady, Journal of Food Distribution Research, 34(3): 45-53.
Jari, B. and Fraser, G. 2009. An analysis of institutional and technical factors influencing agricultural marketing amongst smallholder farmers in the Kat River Valley, Eastern Cape Province, South Africa.
African Journal of Agricultural Research Vol. 4 (11): 1129-1137, Available online at
http://www.academicjournals.org/ajar, Visited: 2013.03.12
Martins, F. and Carrasco, P. 2004. Selection of marketing channels by inten sive horti cultural crop garowwers in Almeria . Spanish journal of Agricultural Research, 2(1): 27-33.
Pikousova, K. and Prusa, P. 2011. Deterministic factors for choosing of distribution model. pernerscontacts, 4(3): 91-97
Park, T. 2009. Assessing the Returns from Organic Marketing Channels. Journal of Agricultural and Resource Economics, 34(3):483–497.
Prasanna, R., Bulankulama, S., andKuruppuge, R.H. 2011. Factors Affecting Farmers,Higher Gain from Paddy Marketing: A Case Study on Paddy Farmers in north Central, International Journal of Agricultural Management & Development, 2(1): 57-69.
Sartwelle, J., O'Brien, W., Tierney, H. and Eggers, T. 2000. The Effects of Personal and Farm Characteristics upon Gain marketing practices, Journal of Agricultural and Applied Economics, 32,1, (abst).
Sikawa, G. and Muhisga, J. 2011. Factors influencing south- western agenda dairy farmers choice of the marketing Channel: acase stady of kirihura district south western Uganda.
Tahir, A. 2004. marketing of citrus fruit in PAKESTAN. Ph.D. Thesis, Dep. Of Commerces, University of Karachi, Pakistan.
Trienekens, J. 2011. Agricultural value chains in developing countries a framework for analysis, international food and agribusiness management reuew, 2: 51-82.