انصاری، و.،
حسنی دیارجان، ف.
و سلامی، ح. ا. 1399. اثر خردی و پراکندگی اراضی زارعی بر هزینه تولید محصولات کشاورزی. (مطالعه ی موردی: گندم دیم در استان گیلان). مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2-51 (3): 412-393.
اللهیاری، م. ص.، پیرمرادی، ا. ح و دلبری، ز. 1390. نقش ترویج در بازاریابی محصولات کشاورزی. ماهنامه آموزشی و پژوهشی غذا، 7(1): 23.
اصغری، س. ر.، ایراجیان، غ. ح.، سالار، م و حجازی فر، م. 1395. توسعه مزارع خانوادگی چندمحصولی در حوزه دامپروری در اقلیم های خشک و نیمه خشک. دومین کنگره سراسری در مسیر توسعه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، گرگان.
اردستانی، م.، طوسی، م. و خالدی، ک. 1384. بررسی بازاریابی داخلی مرکبات شمال ایران (مطالعه موردی پرتقال). ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، مشهد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد: 18-1.
آمارنامه محصولات کشاورزی شهرستان باشت . 1400. اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت. ایرنا. استان کهگیلویه و بویراحمد.
بدرقه، ع.، پیرمرادی، ا.ح.، سلوکی، م.، رافعی، م. و قندالی، م. 1389. بررسی راهکارهای ترویجی در نظام بازاریابی محصولات کشاورزی در کشور ایران. 8-1.
باریکانی، ا.، محمدزاده، ر. و شاهنوشی، ن. 1387. تحلیل اقتصادی تولید و بازاریابی زیره سبز (مطالعه موردی شهرستان سبزوار). مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، 64 (16): 137-119.
توسلی، ب.، خلیفه سلطانیان، ف.س.، چیذری، م. و پزشکیراد، غ. 1392. بررسی وضعیت و تنگناهای بازاریابی محصولات کشاورزی ایران. ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
جهاد کشاورزی شهرستان باشت . 1394. آمار بهرهبرداران کشاورزی. اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت.
حاجیحیدری، م. و چیذری، ا. 1384. بررسی مسیرهای بازاریابی و تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای در ایران. مجله کشاورزی. 2(1): 43-52.
چیذری، ا.ح. و
جولایی، ر. 1378. بازاریابی مرکبات استان فارس. مجله سنبله، آبان. 112: 61.
دادرسمقدم، ع. 1388. مشکلات و چالشهای بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران و جهان. مجله کشاورزی و غذا، 83. 4-1.
دادمند، ف. و ناجی عظیمی، ز. 1397. کاربرد تحلیل پوششی داده های فازی در ارزیابی کارایی تولید گندم مطالعه موردی: شهرستان تربت حیدریه تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 10 (1): 110-87.
صدرالاشرافی، س.، م. 1375. مدیریت حسابداری و بازاریابی. انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
عابدی سروستانی، ا. 1393. کارکردهای اجتماعی مزرعه های خانوادگی در فرآیند توسعه پایدار روستایی: سنجش گرایش کارشناسان کشاورزی استان گلستان. فصلنامه راهبرد توسعه روستایی، 3(1): 109-95.
عیسیپور، س. س؛ مقدسی، ر.، پیروزیان، م. و اجلی، ج . 1397. بررسی کارایی فنی و اقتصادی نظام های بهره برداری خرد و دهقانی در روستاهای شهرستان میانه. فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی. 5(3): 424-407.
علیپور، ح. و آستینه، ج. 1391. بررسی حاشیه بازاریابی برنج در استان گیلان. مجله اقتصاد کشاورزی. 1-8.
فلاحی، ا. و خلیلیان، ص. 1387. بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374-1383). بررسیهای بازرگانی، 28: 48-37.
فیضاللهزاده، م.، محمدزاده، ش. و کراری، س. 1399. راهبردهای مناسب برای بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی در تعاونی های تولید منطقه آزاد ماکو. فصلنامه علمی– پژوهشی تعاون و کشاورزی. 9(35): 80 – 53.
کلانتری، خ. 1389. پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی– اقتصادی. انتشارات فرهنگ صبا، تهران.
کرباسی، ع.
1388. بازاریابی محصولات کشاورزی. انتشارات نور علم، دانشگاه زابل.
مرکز
آمارگیری جهاد کشاورزی. 1392. پرسشنامه طرح تحقیقاتی ارزیابی تولید محصولات عمده کشاورزی (زراعی). وزارت جهاد کشاورزی، تهران.
مهدیپور، ا.، صدرالاشرافی، س.م. و کرباسی، ع. 1384. بررسی بازاریابی محصول سیبزمینی در ایران. مجله علوم کشاورزی، 3(11): 11-1.
مطیعیلنگرودی، س.ح. 1378. مدیریت روستایی و بازاریابی محصولات کشاورزی، جغرافیای اقتصادی ایران (کشاورزی). مجله کشاورزی و غذا، 15: 66-64.
محمدیان، ف. و
دلیری، ا.س. 1398. تحلیل اقتصادی کارایی تولید گندم در کرمانشاه مطالعه موردی (محدوده روانسر – سنجابی). مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2-51.(3): 449-432.
نجفی، ب. و
کاظمنژاد، م. 1383. بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران. مؤسسه پژوهشهای برنامهریزی و اقتصاد کشاورزی تهران، تهران.
نورعلیزاده میانجی، ن.، پیش بهار، ا و کیانی راد، ع. ۱۳۹۲. محاسبه کارایی فنی مزارع سورگوم جارویی و عوامل مؤثر بر آن. تهران: اولین همایش ملی الکترونیکی کشاورزی و منابع طبیعی پایدار. گروه ترویجی دوستداران محیط زیست.
نعمتی، ع.، سیدان، س. م و زارع، ش. 1384. مقایسه کارایی فنی چغندر کاران و عوامل مؤثر بر آن در استانهای کرمانشاه، همدان و خراسان. زاهدان: پنجمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران. انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
وزارت جهاد کشاورزی. 1390. آمارنامه کشاورزی. جلد اول محصولات زراعی سال زراعی 90-1389. دفتر آمار فناوری. تهران.
Awotide, D.O. and Agbola, P.O.2010. Relationship between land fragmentation and maize farmer’s productivity in northern Nigeria. Journal of Life and Physical Sciences, 3(2): 1-9.
Dogliotti, M.C., García, S., Peluffo, J.P., Dieste, A.J., Pedemonte, G.F., Bacigalupe, M., Scarlato, F., Alliaume, J., Alvarez, M., Chiappe, W.A.H. and Rossing. B. 2013. Co-innovation of family farm systems: A systems approach to sustainable agriculture. Agricultural Systems, 126: 76-86.
FAO.2011. FAOSTA. Available at: http:// faostat. fao. org./ site/ 339/ default. aspx (Accsessed:4 Octobr 2011).
Hoang, V.N. and Coelli. T. 2011. Measurement of agricultural total factor productivity growth incorporating environmental factors: a nutrients balance approach. Journal of Environmental Economics and Management, 62(3): 462-474.
Hayami, Y.M., Kikuchi, M. and Marcino,E.B. 1999. Middlemen and peasant in rice marketing in Philippines. Journal of Agricultural Economics, 20: 79-93.
Kawasaki, K. 2010. The costs and benefits of land fragmentation of rice farms in Japan. The Australian Journal of Agricultural and Resource Economics, 54: 509–526.
Monchuk, D., Deininger, K. and Nagarajan, H. 2010. Does land fragmentation reduce efficiency: Micro evidence from India. Paper presented at the Agricultural & Applied Economics Association 2010 AAEA, CAES, & WAEA Joint Annual Meeting, Denver, Colorado: 25-27.
Sundqvist, P. and Andersson, L. 2007. A study of the impacts of land fragmentation on agricultural productivity in Northern Vietnam. Bachelor Thesis, Department of Economics. Uppsala University, Sweden: 24.
Shepherd, G.S. and . Futrell, G.A. 1969. Marketing Farm Products: Economic Analysis, Iowa State University Press Iowa.
Small, L.A. 2005. The influence of family on agrarian structure: Revisiting the family farm debate in Bulgaria and Southern Russia. Comparative Family Studies, 36 (3): 489-503.
Thompson, P.B. 2002. Ethics sustainable agriculture and agroecology research and education. In: Buttel F. H. and Bland W. (Eds.), Proceedings of the Workshop on New Directions in Agroecology Research and Education, Madison, University of Wisconsin, Madison: 29-31.